بستن

جستجو در سایت

برای جستجوی مطلب، محصول یا رویداد مورد نظر خود، یک عبارت وارد کرده و در انتهای صفحه، بسته به نظر خود، روی یکی از کلید های جستجو در (مطالب، محصولات، رویدادها) کلیک کنید.

جستجوی اساتید

برای جستجوی اساتید، نام استاد مورد نظر را وارد کرده و سپس در لیستی که برای شما نمایان می‌شود روی نام استاد مورد نظر کلیک کرده تا به پروفایل آن استاد منتقل شوید.
جستجو در مطالب
جستجو در محصولات
جستجو در رویدادها
سبد خرید :
مشاهده سبد خرید
از جدیدترین تخفیفات، خبرها و محتواهای آموزشیِ مایندینو ، زودتر از دیگران آگاه شوید!
مایل هستم
مایل نیستم
بازگشت

بهترین استراتژی برای افزایش فروش به مشتریان وقتی که اوضاع بازار و اقتصاد خرابه!

122

0

0

در دنیای اقتصادی و کسب و کار امروزه، احتمالاً به دنبال برخی از راه های کسب و کار برای افزایش فروش خود هستید. با به وجود آمدن رقابت در زمینه کاری مختلف هر فردی در هر شغلی رقیب خود را می بیند. که رقبا برخلاف خودش، دچار رکود و ورشکستگی نشده و حتی توانسته فروش خود را نیز افزایش دهد. دیدن این رقبا، انرژی را از افراد در بازار کار می گیرد ولی مطمئن باشید که شما با یادگیری یک سری از نکات و راهکارها می توانید به هدف خود که افزایش فروش است دست پیدا کنید.

✔️ نکاتی در زمینه افزایش فروش

نکته اول

یکی از نکاتی که باید به آن برای افزایش فروش بسیار توجه کنید؛ نگه داشتن مشتریان قدیمی خود است. به دست آوردن مشتری های جدید هزینه بر و زمانبر است. تحقیقات نشان می دهد که جذب مشتری جدید 5 برابر هزینه بر تراز نگه داشتن مشتری موجود است. بین 60 تا 80 درصد از مشتریان اگر از خرید خود راضی باشند دوباره برای خرید کردن سراغ شما خواهند آمد. علاوه بر آن، رضایت خود را به دیگران اعلام می کنند که این خود باعث افزایش فروش شما خواهد شد.

رشد یک کسب و کار در گرو افزایش فروش و افزایش مشتریان خود است.

◊ نکته دوم

یک روش ساده برای افزایش فروش برقراری رابطه اعتماد آمیز با مشتریان خود است که نگذارید در اولین خرید مشتری خود را از دست بدهید. برای رسیدن به هدف نگه داشتن مشتریان خود باید چند اقدام را انجام دهید ازجمله: به نیازهای مشتریان بیشتر توجه کنید و درصدد برطرف کردن نیازهای آنان باشید؛ با افرادی شریک شوید و افرادی را استخدام کنید که مشتری مدار باشند و روابط اجتماعی بالا و گرمی داشته باشند؛ مشتریان خود را تشویق کنید تا کسب و کار شما را به افراد دیگری مانند دوستان، اعضای خانواده و … معرفی کنند؛ و …

در واقع روش های افزایش فروش همان روش های قدیمی هستند که بروز رسانی شده اند و با توجه به دانش، تکنولوژی و فرهنگ امروزه به یک وضعیت جدید برای افزایش کارایی و افزایش فروش تبدیل شده اند. روش های افزایش فروش را می توان در چند دسته تقسیم و بررسی کرد؛ که برای اینکه شما بتوانید فرد موفقی در کسب و کار شوید باید از این روش ها استفاده کنید. اگر شما فقط به یک دسته از روش های معرفی شده برای کسب و کار خود اکتفا کنید نمی توانید میزان فروش خود را افزایش دهید. در دنیای امروزه که روابط بسیار گسترده شده است باید تسلط خود را بر روش های مختلف بالا ببرید.

✔️ روش های افزایش فروش

روش هایی که برای افزایش فروش خود می توانید استفاده کنید عبارتند از:

  • استفاده از مشتریان موجود
  • استفاده از مشتریان جدید
  • استفاده از شبکه های اجتماعی
  • و روش های دیگر …

در استفاده از هر یک از روش های ذکر شده در بالا یک سری نکات و اصولی وجود دارد که شما باید آنها را بدانید تا بتوانید به صورت موفقیت آمیز مشتریان و فروش خود را افزایش دهید. در ادامه هر یک از روش های گفته شده را با بیان زیر مجموعه آنها برای شما عزیزان توضیح می دهیم.

استفاده از مشتریان موجود

جذب مشتری جدید کار خوبی است. اما جذب مشتری جدید تنها راه افزایش فروش شما نیست. در واقع، این راه سختی است که برای رسیدن به آن باید وقت و زمان زیادی را صرف کنید. تغییر تمرکز فروش به سمت نکه داشتن مشتریان فعلی شما می تواند میزان فروش شما را افزایش دهد. در اینجا چند نکته برای به حداکثر رساندن فروش از طریق مشتریان موجود ارائه شده است.

به رفتار مشتری خود توجه کنید

هر محصولی که برای فروش می آورید را به خوبی بشناسید. نحوه استفاده از آن را بدانید و اطلاعاتی درباره ویژگی محصول خود به مشتری ارائه دهید. شاید مشتری شما مجذوب یکی از ویژکی های محصول شما شود و یا این ویژگی جزء نیاز وی باشد که به دنبال آن است.

با مشتری خود باید رابطه دوستانه و سالمی برقرار کنید و محصولاتی را برای فروش بیاورید که افراد به دنبال آن هستند. به مشتریان خود اطمینان دهید که محصولی که به دنبال آن است را برایش تهیه خواهید کرد. این روش باعث ایحاد اعتماد به شما می شود.

از مشتریان خود بازخورد بخواهید

از مشتریان خود بپرسید و جویا شوید که آیا از خرید خود راضی هستند؟ آیا از محصولی که قبلا از شما خریده اند رضایت دارند؟ آیا با کیفیت بوده است؟ و … این پرسش شما نشان می دهد که به مشتریان و نیازهای آنها توجه می کنید و فقط به دنبال فروش خود نیستید.

اگر مشتریان شما از خرید خود احساس رضایت نداشتند، رضایت آنها را جلب کنید. مثلا بگویید که به خاطر نارضایتی شما دیگر از خیاط قبلی خرید نخواهید کرد. سعی کنید مشتریان خود را نگه دارید و به این راحتی ها از دست ندهید.

امتیاز یا جایزه ای در نظر بگیرید

یکی از روش های نگه داشتن مشتریان فعلی شما استفاده از ترفند جایزه است. استفاده از قرعه کشی و جایزه باعث افزایش فروش شما و افزایش تعداد مشتریان شما می شود. برای جایزه دادن خود نظم داشته باشید، زمانی که نظم دارید مشتریان منتظر روز موعود می مانند و برای افزایش شانس خود میزان خرید خود از شما را افزایش می دهند.

نیاز مشتری را برطرف کنید

شما به عنوان صاحب مشاغل کوچک، نسبت به مشاغل بزرگ برتری دارید. با سرویس دهی به تعداد کمتری از مشتریان، می توانید تجربه شخصی متناسب با هر مشتری را ارائه دهید. ماهیت فردی تعاملات شما به شما کمک می کند تا بدانید هر مشتری به چه چیزهایی نیاز دارد و انتظارات فردی را برآورده کنید. برای اینکه بدانید نیاز مشتری شما چیست باید سوال بپرسید. اگر قبلا اعتماد مشتری را جلب کرده باشید نیاز خود را بازگو می کند.

یکی دیگر از راه های شناسایی نیاز مشتریان، بالا بردن شناخت خود نسبت به آنان است. ببینید اشخاصی که محصول شما را خریداری می کنند چه ویژگی هایی دارند.

  • آن ها چند ساله هستند؟
  • آیا آنها مرد هستند یا زن؟
  • آیا آنها بچه دارند؟
  • چقدر پول در می آورند؟
  • آیا آنها تحصیلاتی دارند؟

محصولات خود را بروز رسانی کنید

با رشد کسب و کار خود محصولات و خدمات خود را بروز رسانی کنید. تجربه به شما نشان می دهد که کدام کالا یا خدمات به فروش می رسد و برای شما سود دارد و کدام کالا بازده کافی از نظر سود را ندارد. هنگامی که می خواهید تصمیم بگیرید که چه کالا یا خدماتی را حذف کنید و موقعیت های موجود چیست، به مشتریان موجود مراجعه کنید. مواردی که مشتریان شما از آنها چشم پوشی می کنند احتمالا بازده خوبی ندارند.

 

خرید محصولات
محصولات

ترغیب برای خرید بیشتر

مشتریان موجود فرصت های خوبی را برای افزایش فروش هستند. شما اعتماد ایجاد کرده اید و رابطه ای را شروع کرده اید و مشتری نظر مطلوبی در مورد تجارت شما تشکیل داده است الان وقت آن است که برای خرید بیشتر آنها را ترغیب کنید. به عنوان مثال: شما فروشنده پیتزا هستید و مشتری شما هر جمعه یک پیتزا متوسط سفارش می دهد ولی شما بعد از چند بار خرید به آنها پیشنهاد می کنید که یک پیتزای بزرگ بخرند تا مقداری هم برای ناهار روز شنبه داشته باشند و از آنجا که مشتری به شما اعتماد دارد و مشتری دائم شما شده است به احتمال زیاد با سفارش بزرگتر موافقت می کند.

فروش متقابل در هنگام بازاریابی برای مشتریان فعلی بسیار ارزشمند است. معمولاً هرچه مشتری بیشتر در یک تجارت خرج کند، دفعات بیشتری برمی گردد.

به کار گرفتن تیم کاری خوب

در حالی که خدمات عالی به تنهایی برای افزایش درآمد از مشتریان موجود کافی نیست، ارائه خدمات ضعیف به مشتری راهی عالی برای از دست دادن همیشگی مشتری است. شما باید به عنوان مدیر کسب و کار به همه کارمندان خود نحوه برقراری رابطه موثر را آموزش دهید. اهمیت برقراری روابط طولانی مدت با مشتریان را برای آنها توضیح دهید و با پاداش دادن به کارمندانی که در ارائه خدمات عالی به مشتری تبحر دارند، به اهداف مدیریتی خود نزدیک تر شوید.

✅ استفاده از مشتریان جدید

روش اثبات شده دیگر برای افزایش فروش شما تمرکز بر تبدیل مشتری های احتمالی به مشتریان دائمی است. برای تبدیل مشتری احتمالی به مشتری خود روش هایی وجود دارد. شما باید از تبلیغات بهترین استفاده را بکنید.

کارهای تبلیغاتی انجام دهید

به ایجاد وب سایت، پست الکترونیکی، آگهی های تبلیغاتی یا سایر مواد فروش و بازاریابی توجه ویژه ای داشته باشید؛ و در تبلیعات خود تاکید کنید که چگونه محصول یا خدمات شما زندگی مشتریان شما را راحت تر یا شادتر می کند.

بسته خدماتی متفاوتی را ایجاد کنید

گاهی اوقات، شما فقط به یک روش متفاوت نیاز دارید. یکی از راه های تحقق آن جستجوی راه های خلاقانه ترکیب خدمات در یک بسته یا چند محصول در بسته است. شما می توانید خدمات مشابه (مانند کارواش داخلی و خارجی) یا انواع مختلفی از خدمات را ارائه دهید که به مشتری شما این امکان را می دهد که در هنگام سفارش احساس کند که خدمات بیشتری را دریافت می کند. نمونه ای از این خدمات عبارت است از شستشوی اساسی ماشین بعد از تعویض روغن.

فقط باید قیمت گذاری روی بسته های محصولات شما به درستی انجام شود و محصولات خود را آنقدر تخفیف ندهید که ارزش ادراک شده آنها را کاهش دهد.

از رقیب خود جلو بزنید

همه ما با پیام های تبلیغاتی (هزاران نفر در روز) بمباران می شویم، بنابراین شما باید راهی برای جلب توجه پیدا کنید؛ این بدان معنی است که شما معمولاً از راه های هوشمندانه ای  خود را از رقابت متمایز کنید. برجسته کردن ویژگی خاص کسب و کار خود در بازاریابی شما می تواند به شما کمک کند تا در عین حال که تجارت خود را از بقیه جدا می کنید، در بین مصرف کنندگان طنین انداز شوید.

تمام پتانسیل خود را به نمایش بگذارید

یک راز در مورد چگونگی افزایش فروش زمانی اتفاق می افتد که تمام توانایی و پتانسیل خود را با مشتریان بالقوه خود به اشتراک بگذارید این کار به مشتریان اجازه می دهد که دریابند که چه نیازهای خود را می توانند برطرف کنند و یا از چه خدماتی می توانند استفاده کنند. خرید کالاهایی که می فروشید را برای آنها آسان تر می کند.

◊ برای مشتریان خود اشانتیون در نظر بگیرید

چرا بسیاری از مشاغل هنگام خرید کالایی از آنها، نمونه های رایگان سایر محصولات را در اختیار شما قرار می دهند؟ زیرا می تواند از بسیاری جهات باعث افزایش فروش شود. مشتری که کالای اصلی را خریداری کرده ممکن است نمونه کالای جدید را امتحان کند و دوست داشته باشد و مقداری از آن را نیز بخرد. یا ممکن است نمونه را به شخص دیگری منتقل کند که ممکن است محصول را امتحان کند و مشتری جدید شود. حداقل مشتری اصلی در فکر شرکت شما خواهد بود و امیدوار است که در مورد محصولات شما به دیگران بگوید.

استفاده از شبکه های اجتماعی

با گسترش و تکثیر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی، راه های جدیدی برای دسترسی و پرورش مخاطب شما فراهم می شود. در نهایت، این می تواند منجر به افزایش فروش شما شود؛ و در حال حاضر زمان بسیار خوبی برای تمرکز بر فروش از طریق شبکه های اجتماعی است زمانی که بسیاری از مصرف کنندگان بسیاری از تایم خود را در این کانال ها صرف می کنند.

محصولات و خدمات خود را به صورت تصویری نمایش دهید

تصاویر می توانند به شما کمک کنند پیام شما عملی شود. مواردی مانند ویدئو، تصاویر نشان می دهد که با فروش آنچه که می کنید مشکل احتمالی شما حل می شود. با استفاده از تصاویر، کنتراست ایجاد می کنید، که می تواند احساس فوریت ایجاد کند، که به شما کمک می کند افزایش فروش داشته باشید.

معاملات خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید

اگرچه همه افراد در شبکه های اجتماعی به دنبال خرید نیستند این می تواند یک روش کارآمد برای استفاده از تبلیغات باشد. همه عاشق معامله خوب هستند! هدیه دادن یا معاملات ویژه به احتمال زیاد توجه مخاطب شما را به خود جلب می کند که می تواند منجر به فروش بیشتر شود.

◊ فعالیت خود در رسانه های اجتماعی را بهینه کنید

نمایه رسانه های اجتماعی خود را به عنوان یک وب سایت کوچک برای تجارت خود در نظر بگیرید. هر نمایه باید به وضوح نشان دهد که شما کی هستید، چه کاری انجام می دهید و برای چه ارزش هایی ایستاده اید. حتماً با هر بستر رسانه اجتماعی به عنوان یک سایت جداگانه رفتار کنید. مخاطبان شما برای هر یک متفاوت خواهد بود، بنابراین پروفایل های شما باید متناسب با اهداف شما برای سایت بهینه شود.

روش های دیگر افزایش فروش

پرورش بازاریابی از طریق ایمیل

شما می توانید محصولات و خدمات خود را از طریق ارسال ایمیل به افراد مختلفی معرفی کنید. پس از دریافت ایمیل احتمالی، باید از طریق یک کارزار خودکار با آنها در تماس باشید. این به شما کمک می کند تا به آنها نشان دهید که مشکلات آنها را درک می کنید و می توانید راه حلی ارائه دهید. همچنین یک مکان عالی دیگر برای تبلیغ معاملات و محصولات ویژه شما است.

شریک شدن با سایر مشاغل مرتبط

راه دیگر برای افزایش فروش برای تجارت شما ایجاد ارتباط با سایر ارائه دهندگان صنعت شماست. هرچه افراد بیشتری برای تبلیغ محصول یا خدمات خود پیدا کنید، فروش و درآمد بیشتری خواهید داشت. به دنبال مشاغلی بگردید که با شما رقابت ندارند اما مشتری هدف یکسانی دارند و تبلیغات متقابل را توسعه می دهند. به عنوان مثال اگر شما در زمینه تعمیرات خانه فعالیت می کنید می توانید با لوله کش ها در ارتباط باشید.


 جمع‌بندی و نتیجه‌گیری 

در هر کسب و کاری که هستی باید به دنبال افزایش فروش خود باشید. برای رسیدن به این هدف روش ها و راهکارهای زیادی وجود دارد که در این مطلب آنها را به سه دسته کلی استفاده از مشتری موجود، استفاده از مشتری جدید و استفاده از تکنولوژی و شبکه های اجتماعی تقسیم بندی کردیم. برای هر یک روش های ذکر شده اصول و تکنیک هایی گفته شده است که باید رعایت شود. در این مسیر روش های دیگری هم به شما کمک خواهد کرد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

شما در طی کسب و کار خود حتما با مشتری های عصبانی هم برخورد داشته اید. برای اینکه بتوانید فروش خود را بالا نگه دارید باید نحوه برخورد با این مشتری ها را نیز یاد بگیرید. در مطلب تکنیک‌های افزایش فروش به مشتری ناراضی و عصبانی! این راهکارها را به شما آموزش می دهیم.

یکی از روش هایی که برای افزایش فروش به آن اشاره شد داشتن تیم و گروه مشتری مدار بود که ویژگی این گروه را در مطلب خصوصیات یک فروشنده حرفه ای برای افزایش فروش چیست؟ برای شما شرح داده ایم.

توجه داشته باشید که علاوه بر مطلب بالا مایندینو به شما پیشنهاد می دهد که مطلب فروش خود را در دوران سخت اقتصادی با این ۲۰تکنیک طلایی، ۵برابر کنید! را نیز با توجه به شرایط اقتصادی امروزه، حتما مطالعه نمایید.

تکنیک‌های افزایش فروش به مشتری ناراضی و عصبانی!

خصوصیات یک فروشنده حرفه ای برای افزایش فروش چیست؟

فروش خود را در دوران سخت اقتصادی با این ۲۰تکنیک طلایی، ۵برابر کنید!


یک دنیا سپاس از اینکه تا پایان این مقاله‌ی آموزشی با مایندینو همراه بودید.

علاقه مندی ها (0)

لینک کوتاه :

نظرات :

دیدگاهتان را بنویسید

فیلدهای ضروری ستاره گذاری شده اند. ایمیل شما منتشر نخواهد شد...

دیدگاه شما : *

نام شما : *

ایمیل شما : *

هیچ دیدگاهی برای نمایش وجود ندارد

مایندینو، اندیشه ای نو!