بستن

جستجو در سایت

برای جستجوی مطلب، محصول یا رویداد مورد نظر خود، یک عبارت وارد کرده و در انتهای صفحه، بسته به نظر خود، روی یکی از کلید های جستجو در (مطالب، محصولات، رویدادها) کلیک کنید.

جستجوی اساتید

برای جستجوی اساتید، نام استاد مورد نظر را وارد کرده و سپس در لیستی که برای شما نمایان می‌شود روی نام استاد مورد نظر کلیک کرده تا به پروفایل آن استاد منتقل شوید.
جستجو در مطالب
جستجو در محصولات
جستجو در رویدادها
سبد خرید :
مشاهده سبد خرید
از جدیدترین تخفیفات، خبرها و محتواهای آموزشیِ مایندینو ، زودتر از دیگران آگاه شوید!
مایل هستم
مایل نیستم
بازگشت

کنترل استرس در روزهای کرونایی و حفظ روحیه با 7 روش طلایی!

14 فروردین 1399

247

0

0

فکر می‌کنید چه چیز ویرانگرتر ِ؟ سیل یا زلزله؟ شاید هم سونامی و طوفان‌های شدید. باورتون میشه که این روزها کرونا ویروس حتی از این بلایای طبیعی هم ویرانگرتر شده و خواب و آرامش را از همه ساکنین زمین گرفته. کرونا مدارس، دانشگاه‌های و کسب و کارها را تعطیل کرده. جون هزاران نفر از پیر تا جوون را به خطر انداخته و از همه بدتر، همه مجبور شدن خودشون را تو خونه­‌هاشون قرنطینه کنن. این باعث شده که کنترل استرس در روزهای کرونایی سخت و غیرممکن بشه!


 

« راه‌های کنترل استرس در روزهای کرونایی! »

تابه‌حال شده که به کنترل استرس در روزهای کرونایی فکر کنید؟ به نظرتون چطور میشه نشاط و شادابی را در این روزهای قرنطینه خانگی حفظ کرد؟ اگر راهی به ذهنتون نمیرسه، این مقاله کمکتون می­کنه تا راه‌های کاهش استرس را یاد بگیرین. پس با مایندینو همراه باشید.

✔️ 1. کنترل استرس با محدود کردن تماشای اخبار!

درسته که یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی باخبر شدن از اخبار ایران و جهانِ، اما این روزها خبرهای خوبی از گوشه و کنار دنیا به گوش نمیرسه. به همین خاطر برای کنترل استرس در روزهای کرونایی، اولین راه محدود کردن خبر دیدن و خبر خوندن و خبر شنیدنه.

یه ساعت‌های خاصی از روز را مشخص کنید، مثلا صبح‌ها و عصرها. بعد، از یک یا دو رسانه معتبر خبرهای مهم را پیگیری کنید و تمام. با این روش میتونید خودتون را از خبرهای رنگارنگ و آسیب‌زننده رسانه‌های مختلف دور نگه‌دارید و آرامش ازدست‌رفته خودتون را به دست بیارید.

کنترل استرس در روزهای کرونایی

✔️ 2. کنترل استرس با تمیز کردن خونه!

چه بخواید و چه نخواید، این روزها بیشتر وقتتون را باید تو خونه سپری کنید. میدونید که خونه شلوغ هم خودش یکی از باعث‌وبانی‌های استرسه. پس همین‌الان دست‌به‌کار بشید و خونه را در کمال آرامش تمیز کنید. بعد از تموم شدن کارتون، می‌بینید که خونه مثل گل میدرخشه و حالتون هم عالی میشه. 🙂

کنترل استرس در روزهای کرونایی

✔️ 3. کنترل استرس از راه ارتباط داشتن با دوستان و خانواده!

یکی از مشکلاتی که کرونا ویروس با خودش به ارمغان آورده، دور شدن از محیط‌های اجتماعی و حبس شدن تو خونه است. حبس شدن همانا و افسردگی و هجوم افکار منفی و خاطرات بد و ناامیدکننده همانا!

اگر می­خواید کنترل استرس در روزهای کرونایی براتون راحت‌تر باشه، به سراغ شبکه‌های اجتماعی برید و با دوستان یا اعضای خانوادتون حرف بزنید و حتی بازی‌های گروهی را به‌صورت مجازی برگزار کنید. اگر هر روز این کار را تکرار کنید، استرس و نگرانی از قلبتون میره بیرون و شادی و آرامش جاشا می­گیره.

البته حواستون باشه که محو اخبار رنگارنگ شبکه‌های مجازی نشید که برای آرامشتون سَمه! وقتی کارتون تموم شد، از اون فضا خارج بشید تا احساس خوبی که به دست آوردین به خطر نیفته.

کنترل استرس در روزهای کرونایی

✔️ 4. کنترل استرس با مدیتیشن کردن!

مهم نیست که قبلا تجربه مدیتیشن و یوگا را داشتید یا نه! از همین امروز این تمرین را شروع کنید. مدیتیشن که نوعی مراقبه هم به‌حساب می یاد، آرامش واقعی را براتون به ارمغان میاره و استرس را از روح و جسمتون دور نگه می­داره.

برای امتحان کردن مدیتیشن برای کنترل استرس در روزهای کرونایی، کافیه اسمش را تو اینترنت جستجو کنید. بی‌نهایت تمرین مدیتیشن تو اینترنت هست و میتونید هر تمرینی که براتون آرامش‌بخش‌تر و کاراتر هست را انتخاب کنید و انجامش بدین.

کنترل استرس در روزهای کرونایی

✔️ 5. کنترل استرس با دست و پا کردن یه سرگرمی باحال!

یکی دیگه از مهم‌ترین چیزایی که می­تونه برای کنترل استرس در روزهای کرونایی کمکتون کنه، مهیاکردن سرگرمی‌های جذاب و هیجان انگیزه. اگر نقاشی کردن حس خوبی بهتون می­ده، یه ورق و مداد بردارید و انجامش بدید.

کسایی هم که از بافتنی کردن لذت می­برن، الان بهترین فرصت براشونه تا هنرشون را به نمایش بذارن. اگر شما هم عاشق بافتنی هستید، پیشنهاد می‌کنیم یه قلاب یا یه جفت میل و کاموا بردارید و اثر هنریتون را خلق کنید.

دوستدارای شاخه‌های هنری دیگه مثل علاقه­مندان به موسیقی و… هم می­تونن برن دنبال علاقشون و از همین‌الان فعالیتشون را تو حیطه دلخواهشون شروع کنن.

درنهایت نوبت به کسایی می­رسه که گل‌کاری و داشتن یک گلخونه کوچیک حالشون را خوب می­کنه. این افراد هم الان که زمانشون خالی شده می­تونن چند تا گلدون آماده کنن و گل­های محبوبشون را تو گلدون‌ها بکارن.

البته اگر خونتون باغچه داشته باشه که در واقع ساکن بهشت واقعی هستید. میتونید یه باغ پر از گل برای خودتون داشته باشید.

✔️ 6. کنترل استرس با تقویت کردن مهارت‌ها!

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تکنولوژی حرف اول و آخر را می­زنه. اغلب افراد در خونه خودشون لپ تاپ یا کامپیوتر دارن و کمتر کسی را میشه پیدا کرد که یک گوشی تلفن هوشمند یا تبلت نداشته باشه. اینترنت هم که همه‌جا هست. پس چرا برای کنترل استرس در روزهای کرونایی چرا مهارت­هامون را تقویت نکنیم!

 اگر وقت کافی برای شروع یادگیری یه زبون جدید نداشتید، یا ماه‌ها بوده که می‌خواستید یه نرم‌افزار را یاد بگیرید یا اینکه فیلم‌های جدید مرتبط با شغلتون را تماشا کنید، کرونا ویروس این فرصت را براتون فراهم کرده.

برای روزهایی که زندگی کند می­گذره و تو خونه هستید، یه برنامه خوب تنظیم کرده. هر روزتون را صرف یادگیری یا تقویت یه مهارت کنید. مطمئن باشید که بعد از کرونا به خاطر تک‌تک این دقیقه‌ها از خودتون ممنون خواهید بود.

✔️ 7. کنترل استرس با کاهش مصرف چای و قهوه!

تو خونه موندن ناخودآگاه میل ما را به مصرف خوراکی و نوشیدنی‌های کافئین دار مثل چای و قهوه زیاد می­کنه. مخصوصا کسایی که دورکاری میکنن، به خاطر کنترل استرس در روزهای کرونایی مصرف قهوه­شون را چند برابر کردن.

چون یکنواخت تو خونه بودن، باعث کسالت میشه و قهوه همون درمان بخشیه که می­تونه انرژی مضاعف را به شما ببخشه؛ اما، اگر همین‌الان قهوه دستتونه اونا بزارید کنار! چون مصرف بیش‌ازحد کافئین باعث افزایش استرس و اضطراب میشه.

به‌جای اینکه انرژیتون را با قهوه و مواد غذایی چرب و شیرین بالا ببرید، ورزش کنید. ورزش کردن هم حالتون را خوب می­کنه و هم سیستم ایمنی­تون را قوی نگه می­داره.

کنترل استرس در روزهای کرونایی


 جمع‌بندی و نتیجه‌گیری 

همه می­دونیم که کنترل استرس در روزهای کرونایی واقعا سخته! اما چاره چیه. همه باید دست به دست هم بدیم و قرنطیه خونگی را حفظ کنیم تا این بیماری خانمان‌سوز از بین بره. اگر خونه موندن استرستون را چند برابر کرده، کتاب خوندن، فیلم دیدن، ارتباط با دوستان و خانواده از طریق شبکه‌های اجتماعی و سرگرمی‌هایی مثل بافتنی و گل‌کاری گزینه خوبی برای گذران وقت هستن.

البته حواستون باشه که این دوران برای تقویت مهارت‌ها هم یه دوره طلایی و خاص به‌حساب میاد. پس در کنار سرگرمی­هاتون، وقتی هم برای بهبود مهارت‌های فردی و شغلیتون در نظر بگیرید.

نکته آخر اینکه، اگر نمی­دونید که بعد از کرونا چطور میشه هنوز هم موفق بود، پیشنهاد می‌کنیم روی دکمه قرمز رنگ پایین کلیک کنید. مقاله فروش خود را در دوران سخت اقتصادی با این 20 تکنیک طلایی، 5 برابر کنید را در مایندینو حتماً بخونید.

فروش خود را در دوران سخت اقتصادی با این 20تکنیک طلایی، 5برابر کنید!

❤️ یک دنیا سپاس از اینکه تا پایان این مقاله‌ی آموزشی با مایندینو همراه بودید.

علاقه مندی ها (0)

لینک کوتاه :

نظرات :

دیدگاهتان را بنویسید

فیلدهای ضروری ستاره گذاری شده اند. ایمیل شما منتشر نخواهد شد...

دیدگاه شما : *

نام شما : *

ایمیل شما : *

هیچ دیدگاهی برای نمایش وجود ندارد

مایندینو، اندیشه ای نو!