موضوعات داغ!

چگونه می‌توان با ایجاد روابط قدرتمند یک شغل با ارزش را حفظ کرد؟

دیگه نگران تعدیل نیرو نباش!

روابط مثبت در محل کار بخشی جدایی ناپذیر از موفقیت شغلی است. هنگام ایجاد روابط در محل کار، متوجه افزایش اعتماد و رضایت شغلی خواهید شد. با برداشتن گام‌های خاص در جهت درک هوش هیجانی و شناختن همکاران خود، می‌توانید روابط حرفه ای و ماندگاری ایجاد کنید. در این مقاله، ما در مورد مزایای ایجاد روابط در محل کار و همچنین مراحل خاصی که می‌توانید هنگام ایجاد روابط شخصی خود بردارید، بحث می‌کنیم.

برای ایجاد روابط مثبت و قدرتمند در یک شغل تا انتهای مطلب همراه مایندینو باشید.


✔️ روابط در محیط کار چیست؟

روابط در محل کار ارتباط و تعاملات شما با همکارانتان است. وقتی با سایر متخصصان و اعضای تیم ارتباط موثری داشته باشید، به احتمال زیاد از روزمره خود لذت خواهید برد. ایجاد روابط در محل کار نیز برای موفقیت شغلی مهم است. روابط با همکاران در محل کار نه تنها به شغل شما کمک می‌کند، بلکه می‌تواند راهنمایی و تشویقی را برای موفقیت در نقش خود به شما ارائه دهد. روابط در محل کار مزایای زیر را ارائه می دهد:

  • افزایش رضایت از حرفه خود
  • راحتی بیشتر با ارائه و جلسات تیم
  • بهره‌وری بهبود یافته برای همه اعضای تیم
  • پشتیبانی اخلاقی و مساعدت در برخورد با جدول‌های زمانی دشوار
  • نرخ ماندگاری بالاتر
روابط کاری
تعریف روابط کاری

✔️ ویژگی روابط خوب در محل کار

درک ویژگی یک رابطه مناسب در محیط کار می‌تواند به شما در ارزیابی روابط خود و شناسایی زمینه‌هایی که می‌خواهید در آن‌ها پیشرفت کنید، کمک کند. روابط خوب در محل کار دارای ویژگی های زیر است:

  • اعتماد: توانایی اعتماد به همکاران و احساس اینکه می‌توانید به آنها اعتماد کنید از ویژگی‌های مهم در ایجاد رابطه در محل کار است.
  • پذیرش: پذیرش و درک از یکدیگر و نقش شما در روابط محیط کار یک عنصر مهم است.
  • عضو تیم: افرادی که در یک محیط کار تیمی خوب کار می‌کنند، سهم خود را از کار انجام می‌دهند و در زمان مقرر به خود اعتبار می‌بخشند، در نتیجه روابط قوی‌تری دارند.
  • ارتباطات باز: ارتباطات آزاد برای هر رابطه‌ای، از جمله روابط در محل کار بسیار مهم است. تشویق برای برقراری ارتباط آزاد، پرسیدن سوال و شناختن همکاران خود از اولین قدم‌ها برای رسیدن به یک رابطه کاری است.

✔️ ایجاد روابط قدرتمند و مثبت در محل کار

ایجاد روابط مثبت در محل کار ممکن است از نظر برخی طبیعی باشد. با این حال، اگر مطمئن نیستید که چگونه می‌توانید روابط همکار را به روابط مثبت در محیط کار تبدیل کنید، می‌توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

  • نقاط قوت و ضعف خود را درک کنید
  • برای توسعه روابط زمان‌بندی کنید
  • سوال کنید و گوش دهید
  • پیشنهاد کمک دهید.
  • بدانید چه موقع باید کمک بخواهید
  • از نقش هر کارمند قدردانی کنید
  • به تعهدات خود عمل کنید
  • حضور داشته باشید

نقاط قوت و ضعف خود را درک کنید

قبل از تمرکز بر توسعه روابط قدرتمند در محل کار، درک نقاط قوت و ضعف شما می‌تواند مفید باشد. توسعه مهارت‌های ارتباطی مانند برقراری ارتباط، گوش دادن فعال و حل تعارض می‌تواند هنگام شروع روابط در محل کار به شما کمک کند. موارد مثبتی را که برای ایجاد رابطه جدید در محل کار به ارمغان می‌آورید ارزیابی کنید و موارد مورد نیاز خود را در یک رابطه در نظر بگیرید. ارزیابی هوش هیجانی (EI) شما می‌تواند به این کار کمک کند. درک هوش هیجانی شما شامل تمرکز بر موارد زیر است:

خودآگاهی

  • خودآگاهی توانایی آگاهی از نیازها و خواسته های خود در زندگی شغلی و روابط شما است.

خودتنظیمی

  • خودتنظیمی توانایی تنظیم احساسات و افکار خود با در نظر گرفتن اهداف بلند مدت است.

همدلی

  • همدلی توانایی درک و همدلی با وضعیت دیگری است.

مهارت های اجتماعی

  • توسعه مهارت های مهم اجتماعی مانند کار گروهی، حل تعارض، ارتباطات و مهارت های حل مسئله در هنگام ایجاد روابط جدید بسیار مهم است.

زمان را برای توسعه روابط برنامه ریزی کنید

ایجاد روابط مثبت در محل کار به زمان نیاز دارد. انتظارات و وظایف روزمره موقعیت شما می‌تواند یافتن زمان برای تعامل با سایر اعضای تیم را دشوار کند. با تعیین زمان برای ایجاد روابط، تعامل و شناختن همکاران خود را آسان‌تر خواهید کرد. ممکن است وقت خود را در هنگام ناهار، در 10 دقیقه اول روز کاری خود یا هنگام خروج از دفتر در پایان روز، برنامه ریزی کنید. شما حتی می‌توانید 10 دقیقه اول یک جلسه را به عنوان زمانی تنظیم کنید که همه با یکدیگر ارتباط بگیرند. علاوه بر این، بسیاری از کارفرمایان پس از کار، برنامه های تیمی خود را می‌گذرانند که می‌تواند برای ایجاد روابط در محل کار عالی باشد.

روابط در محیط کار
روابط مثبت در محیط کار

 

سوال کنید و گوش دهید

پرسیدن سوال و گوش دادن فعال به شما امکان یادگیری بیشتر در مورد همکاران خود را نمی‌دهد بلکه بخش مهمی از روند ایجاد روابط است. وقتی درباره زندگی شخصی همکار خود، اهداف حرفه ای یا نیازهای روزمره سوال می‌کنید، به آنها علاقه نشان می‌دهید. به همکاران خود فرصت دهید تا قبل از به اشتراک گذاشتن زندگی خود جزئیات مربوط به زندگی خودشان را به اشتراک بگذارند. همچنین، با پرسیدن سوال و تشویق ارتباط آزاد، همکاران شما می‌آیند تا با شما یک ارتباط خوب و مثبت برقرار کنند. بیشتر احتمال دارد که با نگرانی، جشن یا هنگامی که فقط به شخصی برای گوش دادن احتیاج دارند، به شما مراجعه کنند.

پیشنهاد کمک کنید

تحمل بار از دوش همکار هنگام تلاش برای تکمیل پروژه راهی عالی برای ایجاد رابطه است. اگر مشاهده کردید که یک همکار احساس ضعف کرده و چند دقیقه وقت اضافی دارید، پیشنهاد کمک به او را در نظر بگیرید. اعتماد بخش مهمی در ایجاد روابط است و با کمک به همکاران در صورت نیاز بیشتر، این کیفیت را نشان می دهید.

روابط مثبت برای حفظ شغل
روابط قدرتمند برای حفظ شغل

بدانید چه موقع باید کمک بخواهید

درخواست کمک همچنین می‌تواند رابطه ای در محل کار ایجاد کند. با درخواست از همکاران برای شرکت در پروژه ها کاری، فرصت بیشتری برای شناخت آنها دارید. همچنین، به خاطر داشته باشید که احتمالاً زمانی که قبلاً همان کمک را به دیگران کرده باشید، کمک های مورد نیاز خود را دریافت خواهید کرد. رابطه شامل دادن و گرفتن است و می توانید این امر را با درخواست و پیشنهاد کمک نشان دهید.

از نقش هر یک از کارمندان قدردانی کنید

قدردانی یک رابطه ساز قدرتمند است. با در نظر داشتن این نکته که هر بخش اهداف متفاوتی دارد، می‌توانید از نقش فردی هر یک از کارمندان در سازمان قدردانی کنید. به جای نتیجه‌گیری سریع یا مقصر دانستن، ارائه راه حل‌هایی برای یک مسئله می‌تواند مفید باشد. با کار کردن با هم به روشی سازنده و حرفه‌ای، خواهید فهمید که احساس جدیدی برای همکاران خود ایجاد کرده اید، که به شما امکان می‌دهد یک رابطه مثبت را شروع کنید.

به تعهدات خود عمل کنید

اعتماد سازی بیشتر، عمل به تعهدات شما است. وقتی همکاران یا اعضای تیم شما بدانند که می‌توانند به شما اعتماد کنند، احتمال ایجاد روابط مستحکم‌تر بیشتر است. اگر به دلیل مشغله زیاد کاری، انجام تعهدات برایتان دشوار است، به همکاران بگویید در صورت درخواست حضور شما باید به آنها برگردید. همیشه هنگام موافقت با مسئولیت های کاری یا رویدادهای آینده واقع بین باشید.

 جمع‌بندی و نتیجه‌گیری 

ایجاد رابطه مثبت و قدرتمند معمولاً منابع بیشتری را برای کمک به شما در انجام کار و کارآیی بیشتر فراهم می‌کند. همچنین شما در کار از رضایت بیشتری برخوردار خواهید شد و اطرافیان نیز از این رضایت برخوردار خواهند بود. به همین دلایل، رشد روابط کاری شما یکی از مولفه های اصلی پیشرفت در شغل شما است.

آزار جنسی در محیط کار چیست و چگونه با آن مقابله کنیم؟


 ❤ یک دنیا سپاس از اینکه تا پایان این مقاله‌ی آموزشی با مایندینو همراه بودید.

منبع
Mindino.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا